Passanten informatie

Onze jachthaven (te bereiken via de Waterweg of Delftseschie) gelegen in het centrum van Schiedam is een uitstekende plek om te verblijven voor gezellige bezoeken (allemaal op loopafstand) aan diverse Schiedamse bezienswaardigheden zoals, het stedelijk museum, jenever museum, diverse molens waaronder de hoogste molen van Europa Ketel 1, historisch centrum, en met de fluisterboot (of eigen tender) kan er een mooie rondvaart gehouden worden door de grachten van Schiedam.

Tevens zijn er op loopafstand diverse restaurants in de buurt waarvan 2 op nog geen 50 meter.

Op ons afgeschermd terrein van de jachthaven zijn de volgende faciliteiten:

• Ligplaatsen tot en met 20 meter.
  • 230V walstroomaansluiting met euro automaat 16Amp
  • Diverse drinkwatertappunten met slang, (met Legionella beveiliging, en 2 x per jaar inspectie door extern bedrijf op Legionella) uitsluitend bedoeld voor consumptie en huishoudelijk gebruik, niet om het dek mee af te spoelen.
  • Huisdieren zijn toegestaan (honden toilet net buiten de jachthaven)
  • Clubgebouw met douches en toilet gelegenheden (ook voor baby’s) inclusief wasmachine en droger met euro automaat.
  • Vuilwater station + legen van chemisch toilet.
  • Kantine in overleg met havenmeester geopend. (WIFI alleen in omgeving kantine)
  • Werkplaatsje voor kleine reparaties.
  • Supermarkten op loopafstand (5 minuten) Albert-Hein, Bas van der Heiden, co-op. Dierenarts enz. Tevens op 5 minuten zit je in het centrum van Schiedam met vele winkels en overdekte winkelcentrums.

Havenmeester

Onze havenmeester voert het dagelijkse beheer in onze haven, deze is te bereiken op het nummer 0657462092.

Van te voren melden hoeft niet speciaal maar is wel prettig dan kan onze havenmeester altijd even de juiste box aanwijzen en een lijntje aanpakken.

U kunt aan de sluis of bij de Rolbrug (beide kanaal 22) aan de havendienst van Schiedam melden dat u naar de Jachthaven WSV DeNieuweHaven wilt, dan is de doorvaart ook gratis.

Het kantoor van onze havenmeester is gevestigd in het clubgebouw of op de boot naast het clubgebouw.

Tarieven

Liggeld passanten                  € 1,50 per meter

Water                                     Gratis (uitsluitend voor consumptie, dekwassen e.d. verboden)

Douches                                 € 0,50